onsdag 13. mars 2013

Welcome


På tide å vise dere "hulen"...
Lenge siden jeg har kunne si ting som: "Vil du se rommet mitt?" eller... "Velkommen til rommet mitt" men det kan jeg altså nå... Vet ikke om jeg skal juble eller grine... Meeen det er dette jeg har byttet ut leiligheten min med. Fra å eie leilighet, til å leie ett rom...

   

Her bor jeg sammen med 2 andre norske jenter. De studerer, jeg jobber.
Alle har vi hvert vårt rom, jeg det minste, og så deler vi kjøkken og bad. Prisen pr. mnd. er 520pund. kun for leie. Og så kommer strøm, vann, gass, transport, nett og mobil i tillegg.
Huset vårt er ett typisk engelsk hus. Høyt og smalt, slett ikke stort. Men vi har alt vi trenger, tre gode matbutikker rett ved, tre forskjellige tube stasjoner/linjer rett ved, stor park like ved og kort vei inn til sentrum med tanke på at vi bor i sone 2.

Jeg tror mange vil mene at det å selge leiligheten i Norge, for å flytte hit og leie ett rom, var en dum ting å gjøre. Kanskje det. Men ikke for meg! England og London har helt klart gitt meg mer glede og flere erfaringer enn hva den leiligheten hjemme i Norge ville gi meg på lengre sikt.

Til sommeren, nærmere bestemt juli, flytter den ene romkameraten min ut, og vi ender opp med ett ledig rom. Hvis du er lysten, så send meg en meld, eller mail: therese_hb_@hotmail.com da vel!

Det var kort om bo-situasjonen min. Hvordan er din? Betaler du også en haug av penger til noen fremmede, eller er du så lur å betaler til deg selv?
Uansett så gjør det som gjør det lykkelig! Penger betyr "ingenting"...




Therese


- I just wanted to show everybody at home how I live here in London. My Cave as I call it. I sold my apartment in Norway, so I could rent a room... Might not sound like the best idea, but for me it was the right thing to do. I might not have a lot of space, but I got everything I need, and I'm happy here. I Love London!

2 kommentarer:

  1. Det er NÅ du kan leie et rom i London og ikke bry deg om at pengene går til andre. Jeg syns det er bra du gjør det ;) Og syns du har hengt klærne dine fint etter farge :)

    SvarSlett
    Svar
    1. hehe... Takk Monica :) Ikke alle som har kommet med den meningen... Men man kan jo ikke høre på alle andre kan man vel?
      Og etter farge?! Klart det! Hvem gjør ikke det da?! Topper først, blazere og så skjørt. Fra lyst til mørkt så klart :)

      Slett