tirsdag 23. oktober 2012

Update

...på jobb-fronten...

Som jeg skrev tidligere, er jeg tilbake i arbeid nå. Det føles fint å være igang. Engelsken kommer seg, og jeg får gjort noe "fornuftig" igjen. Men kontrasten er stor fra lille Moss, til travle London. Ihvertfall for min del. Hva annet var det å vente?!
Uansett...
Jeg har fått stilling som Visual Merchandiser i en butikk som er under bygging. Og dermed er jeg plassert på en tilfeldig butikk i mellomtiden. Den ligger i Wood Green, stedet der folk blir knivstukket utenfor shoppingsenteret, og der visstnok en av Londons værste gjenger befinner seg.


Note to my self: Never ever move to Wood Green!

Men dama på McDonalds er søt da! Hu setter på kaffen så fort hu ser det trøtte trynet mitt komme inn døra 06.30 hver morgen. Og etter 15 min i "kaffe-transe" på McDonalds, er det på tide å gå videre til neste stopp: Jobben! På vei dit er det alltid like spennende å se om man møter på rottene eller ikke... Enn så lenge har de bare løpt på andre siden av veien for meg, men den dagen de løper meg over føttene, da vet jeg ikke hva jeg gjør...

Den 5.november skal jeg bytte butikk. Da skal jeg over til Harrow, som visstnok er ett mye bedre sted enn Wood Green. Så mamma og pappa: Don't worry! Jeg takket pent nei til tilbudet jeg fikk fra butikksjefen i Wood Green om en stilling som Floor Manager. Det er VM jeg er, det er VM jeg vil være, og det er VM jeg har skrevet kontrakt som, så jeg går for det. I Harrow! 




Arbeidsdagene her er annerledes enn hjemme... Jeg jobber 07-16 hver dag. Med en time lunsj og 20min  tea-break litt senere på dagen. Så det er slett ikke så ille. Jeg er hjemme kl 17 hver dag. Det som er SÅ ille, er å stå opp kl 05.00 for å rekke første tube. Noe som også tilsier at jeg må være i seng igjen til kl 22 hver kveld... Det er 5 timer det, til å gjøre alt jeg skulle ha gjort og ønsker å gjøre... Som så mange andre, trenger jeg flere timer i døgnet! 

Kundene her er også litt "annerledes". I dag hadde vi en far inne i butikken som begynte å skifte bæsje-bleie på bordet med alle varene våre på. Tenkte sikkert at klærne ville være ett godt og mykt underlag for ungen å ligge på... Ikke vet jeg...
Og bare noen timer senere var det en unge som tisset på seg, så da var det bare for de ansatte å vaske opp da. Morro med butikk-jobb til tider!




Men ellers alt bra! Trives godt i jobben, litt stress at de alle prater engelsk til meg, men ellers fint! Savner jentene hjemme på 845. De er faktisk en helt fantastisk gjeng, og jeg vet allerede at jeg ikke kommer til å få en slik gjeng her borte... 


Vel... En liten update på arbeids-fronten der altså. Vet ikke om dere lurte eller ei jeg, men nå slipper dere da ihvertfall det. 
Jeg tenker da på alt også da...


Sweet kisses
Therese

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar