mandag 9. desember 2013

Make your life worth living

Etter helgens julebord er det én ting som går igjen i hodet på meg. Lev livet til det fulle, og gjør det nå!





Det hele startet som ett hvilket som helst julebord... Men lite visste vi at én av oss aldri skulle vende hjem igjen...

Det er helt ubegripelig hvordan livet kan ta slutt, en hvilken som helst dag, når som helst, hvor som helst og av hvilken som helst årsak. I dag sitter jeg igjen med en stor klump i magen, og er nok fortsatt litt i sjokk etter helgens hendelse. 
For min del ble det en kraftig påminner om hvor heldig jeg er som får leve ett godt og sunt liv. Jeg får leve ut drømmen min, utvikle meg og møte nye mennesker. Samtidig som jeg har de mest fantastiske menneskene som er glad i meg der hjemme. Og jeg er så ufattelig glad i dere også! 

Det er så mange mennesker der ute som går rundt og er misfornøyde med livet de lever.
Jeg vet veldig godt at noen mennesker har det tøffere enn andre, og at det kan være enkelt for meg å be folk smile, når livet generelt smiler til meg. Men det er bare så viktig at man er klar over at det er nå man lever. Her og nå. Ikke etterpå. I morgen kan det være for sent. 

Etter helgens hendelse har jeg innsett hvor heldig jeg er. Hvor mye min familie og mine venner betyr for meg. Uten dere, er jeg ingenting! Det er ikke sånn at jeg ikke visste det fra før, men det ble bare enda tydeligere nå...
Ja så flyttet jeg bort fra dere, men det hadde aldri noe med dere å gjøre. Av og til må man bare være litt egoistisk og tenke på hva som gjør seg selv lykkelig. Det vil ikke si at man setter noe mindre pris på noen andre av den grunn. Eller at man ikke fortsatt kan beholde det vennskapet man hadde, selv om avstanden er blitt større.

Jeg er evig takknemlig for dere som er min familie, venner eller bekjente. 

"Det mest verdifulle jeg har er livet mitt, og menneskene i det"  



Therese


Just a quick reminder on how precious life is, and how important it is to live life to the fullest. This weekend really gave me a reminder of how important it is to enjoy life and make the best out of it while we still got it.
So many people out there are going around being miserable, when they easily could have done something to make it better... I'm very much aware of the fact that some people are having a tougher  time than me. And it might be easy for me to tell people to smile, when life is smiling back at me in general. I know I'm lucky to be able to follow my dreams. I'm lucky to have people who love me, and who I love back. I know that. But I also know to appreciate what I got.
All I'm saying is that we can all be more happy with our lives. Follow your dreams, smile because the sun is shining. Buy yourself some flowers, because you deserve it. Or hug a friend, just to show you care... 
Do it today, what you thought of doing tomorrow. Make other people smile, and you will end up smiling too. It's that easy, but you'll have to do it now. Tomorrow might be too late...

"The most valuable thing I got, is my life. And the people who's in it"




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar