tirsdag 24. desember 2013

the Xmas dress 2013

Da var neglene lakkert røde, kjolen funnet frem, vin innkjøpt og noe lignende ribbe ligger i kjøleskapet med salt og pepper på. Det blir nok jul i år også. Selv om man er alene og i ett annet land enn resten av familie og venner. Pytt pytt... Da har jeg jo fått prøvd det også, ikke sant?


Selv om denne julen ikke ble jul for meg, så er det jo ingenting som tilsier at jeg ikke kan pynte meg i morgen. Så her skal den nye kjolen fra Zara frem! Anledning nummer to for denne kjolen, men det er bare bra, for den er perfekt! En slik kjole som man alltid føler seg vel i. I love it!

Men nå, sove... Jobb i morgen også, akkurat som hvilken som helst annen dag. Passer meg igrunn ypperlig... Koselig å høre vinduet riste av vinden, og regnet som pøser ned på taket. Storm ute...

God natt alle søte små!

Therese

So my nails are painted red, my dress is ready, wine and some sort of pork meat in the fridge, it's all waiting for tomorrow to come. Who says I'm not supposed to have a nice Xmas Eve even tho I'm alone, right? 
This Xmas turned out to be no Xmas for me. But I honestly can't go Xmas Eve without dressing up! I'll be wearing my new dress from Zara. I LOVE IT! 
Right, time for bed. There's a storm going on outside my window, so I'm happy to be here where I am tonight. 

Good night, Sweethearts!



lørdag 14. desember 2013

Jukse meg til grisen sier du?

Pøh! Det er jo ikke desember uten grøt og marsipangris...


Du vil kanskje påstå at jeg har jukset meg til grisen. Men siden jeg er alene, har jeg fordelen ved å spare penger på kjøp av mandel. Jeg får grisen uansett. Ha!
Viktig å se positivt på det å feire jul alene. Jeg har lært det av mormor. Kunsten å kose seg i sitt eget selskap. Takk mormor!


Har du julestemning i år? Jeg kunne såvidt lukte den komme når grøten sto på komfyren. Men den forsvant heldigvis raskt.


Therese


Norwegian Xmas tradition... No December without "Grøt"... No matter what country I'm in...




mandag 9. desember 2013

Make your life worth living

Etter helgens julebord er det én ting som går igjen i hodet på meg. Lev livet til det fulle, og gjør det nå!





Det hele startet som ett hvilket som helst julebord... Men lite visste vi at én av oss aldri skulle vende hjem igjen...

Det er helt ubegripelig hvordan livet kan ta slutt, en hvilken som helst dag, når som helst, hvor som helst og av hvilken som helst årsak. I dag sitter jeg igjen med en stor klump i magen, og er nok fortsatt litt i sjokk etter helgens hendelse. 
For min del ble det en kraftig påminner om hvor heldig jeg er som får leve ett godt og sunt liv. Jeg får leve ut drømmen min, utvikle meg og møte nye mennesker. Samtidig som jeg har de mest fantastiske menneskene som er glad i meg der hjemme. Og jeg er så ufattelig glad i dere også! 

Det er så mange mennesker der ute som går rundt og er misfornøyde med livet de lever.
Jeg vet veldig godt at noen mennesker har det tøffere enn andre, og at det kan være enkelt for meg å be folk smile, når livet generelt smiler til meg. Men det er bare så viktig at man er klar over at det er nå man lever. Her og nå. Ikke etterpå. I morgen kan det være for sent. 

Etter helgens hendelse har jeg innsett hvor heldig jeg er. Hvor mye min familie og mine venner betyr for meg. Uten dere, er jeg ingenting! Det er ikke sånn at jeg ikke visste det fra før, men det ble bare enda tydeligere nå...
Ja så flyttet jeg bort fra dere, men det hadde aldri noe med dere å gjøre. Av og til må man bare være litt egoistisk og tenke på hva som gjør seg selv lykkelig. Det vil ikke si at man setter noe mindre pris på noen andre av den grunn. Eller at man ikke fortsatt kan beholde det vennskapet man hadde, selv om avstanden er blitt større.

Jeg er evig takknemlig for dere som er min familie, venner eller bekjente. 

"Det mest verdifulle jeg har er livet mitt, og menneskene i det"  



Therese


Just a quick reminder on how precious life is, and how important it is to live life to the fullest. This weekend really gave me a reminder of how important it is to enjoy life and make the best out of it while we still got it.
So many people out there are going around being miserable, when they easily could have done something to make it better... I'm very much aware of the fact that some people are having a tougher  time than me. And it might be easy for me to tell people to smile, when life is smiling back at me in general. I know I'm lucky to be able to follow my dreams. I'm lucky to have people who love me, and who I love back. I know that. But I also know to appreciate what I got.
All I'm saying is that we can all be more happy with our lives. Follow your dreams, smile because the sun is shining. Buy yourself some flowers, because you deserve it. Or hug a friend, just to show you care... 
Do it today, what you thought of doing tomorrow. Make other people smile, and you will end up smiling too. It's that easy, but you'll have to do it now. Tomorrow might be too late...

"The most valuable thing I got, is my life. And the people who's in it"




søndag 8. desember 2013

Today's Xmas hunt

Etter julebord i går, våknet jeg til uvisst antall snapchats fra venner som ville vise frem/klage på den fine hvite snøen som tydeligvis hadde lagt seg gjennom natten. 
Og da jeg logget på facebook litt senere fortsatte snø-bilde-trenden der også. Så jeg gjettet meg på at vinteren er kommet til gode gamle Norge. 

Lett påvirkelig som jeg er, spratt jeg ut av senga for å titte ut mellom gardinene, i håp om å ihvertfall se is på bilene utenfor... 
Jeg fikk ikke helt det resultatet jeg hadde håpet på, og satte dermed på meg joggeskoene for å jakte på julen...





Etter en times tur på jakt etter julen, julefølelsen, eller så mye som litt rim på bakken, måtte jeg bare innse at julen i London i år kanskje ikke blir helt hvit og full av snø...
Jeg tror jeg så rim på noen krakker i går kveld, men ellers så har jeg enda ikke sett tegn til is eller snø.
Hvor er julestemningen?!


Selv ikke disse to britene klarte å få meg i julestemning i dag... Julen, vi ses igjen neste år vi. 2014!
For dere som har snø: Nyt det! Gå ut og ak! Det er det jeg ville gjort... Istede skal jeg bruke kvelden på skype med lillesøster, og å spise pannekaker og se på film. God søndag til deg som titter innom!


Therese

After Xmas party last night, I woke up this morning to a unknown number snapchats, all pictures from a snowy Norway. Facebook was no better, also full of snowy pictures, so I jump out of bed, looking out my window in hope of finding a white London morning. 
But what did I find?! SUN, and green grass! Where's Xmas, snow and the Xmas-feeling?!

So off I went, hunting for the Xmas-feeling... You can probably tell by my pictures, that I didn't exactly find what I was looking for... Is this what they call an English Xmas? 


fredag 29. november 2013

Chapter 1

Goodbye, 


Da var første kapittel over i mitt London-eventyr.
Etter ett år med mye jobb og slit, for null penger, er jeg endelig blitt forfremmet med ny jobb! Og første dagen er allerede til mandag. Snikstarter litt med å være med de på julebord førstkommende søndag...

Gleder meg ufattelig til en enklere hverdag! Så klart blir det hektisk og store forventninger når man blir forflyttet til en av topp-butikkene, men åååå så godt det skal bli med halvvert reisevei hver dag, og mer i lønn! Tror aldri jeg noen sinne i mitt liv har vært så glad for å ha råd til å trene på treningssenter før, som det jeg er nå om dagen! Jeg blir ikke rik, men jeg går heller ikke i minus lenger!

Føles ut som om jeg begynner ett nytt kapittel... Starter mitt 10ende år i H&M, starter i ny butikk, nytt treningssenter, nye venner og nytt område her i London. Nå må jeg bare få denne tragiske julen (vanligvis ikke ord som kommer fra meg, men i år er unntaket! eget innlegg kommer...) unna, så kan jeg glede meg til nyttår!

Takk og farvell til Harrow, min første butikk i London. Hei til min nye butikk i Hammersmith!


Therese

Feels like I'm starting a new chapter of my London adventure. Today was my last day in Harrow, and Monday will be my first day in Hammersmith. I am SO looking forward to this new chapter. Less travel, new challenges and just an easier everyday routine, hopefully... 
I've had a great time in Harrow. It was my first store here in the UK, so it will always have a special place in my heart. And so will the people I worked with! 
Connie-onnie: "I'm gonna miss you like crazy! Luckily we will stay friends, and can keep on doing our regular craziness, even tho we're not working together anymore. But hey! No pole dancing, okey?!" 
Reanna and Ikeade, my two babes: "Who am I gonna drink coffee, and talk about boy problems with now when I'm in Hammersmith?! I don't know what to do without you two!" 


søndag 17. november 2013

Mannen e jo galen...

Det er ingen hemmelighet for de som kjenner meg, at dette som har med mannfolk og forhold å gjøre, ikke er min sterkeste side. Jeg er faktisk ganske sikker på at det er min svakeste...


Snakk om mye bortkastet tid med grubling! Tårer og sommerfugler, om hverandre.
Jeg løper og løper, men ser ut til at jeg bestandig skal snuble ved målstreken.

Jeg har jo innsett at jeg ikke forstår meg på disse mannfolka, og at drømmemannen sitter ett stykke utenfor min radar.

MEN! Siste erobring, burde nesten få ett kapittel for seg selv. Mannen må jo ha vært gal. Og jeg gal som trodde han var normal. Men skal visst lære mens man lever, og jeg skal ha for forsøket.

Med de to siste forsøkene har jeg gått fra "Kriminell" portugiser, til "Gal" engelskmann...
Vet nesten ikke om jeg bør ta av meg hatten og gi opp, eller om jeg skal velge å se på det som erfaring.
Men drømmeren i meg sier at jeg ikke kan gi opp. Så.... NEXT!

Håper dere har hatt en fin helg! Med mer eller mindre gale mannfolk.


God natt
Therese



mandag 14. oktober 2013

My beautiful sister

And her wedding... It's never to late for pictures! So here they are. The pictures from my sisters wedding...


"No, there's no rings in this box..."

Wedding cake, made by Bjørn-Ali from The great Norwegian bake off show

Proud dad and his daughter

"I'm not so sure if I like all this attention..."


ME! Proud sister, bridesmaid and nanny for the day

A tired bride, after walking on these wedding shoes all day:


It was such a nice day. Nice to see my sister so happy, and nice to spend so much time with my nephew. I actually got to babysit him, for 24 hours!! Can you believe it?! My sister let ME, watch him for that many hours!! I feel blessed!


Therese